2013. október 15., kedd

Készülődés a kiállításra!

Most egy kis "werk-bejegyzés" következik, ugyanis a jubileumi kiállításom háttérmunkáiról osztok meg részleteket!
Először a terem lefoglalása, majd a terep felmérése történik meg. A helyszín viszonylag adott Pesterzsébeten, a Csiliben már többedik kiállításomat tartom - de azért mindig fel kell mérni, hogy milyen, mekkora anyagot szeretne bemutatni az ember; hány vendéget várhat; mi a jó időpont, mit lehet kitenni, ami nem szerepelt legutóbb, stb.... Ebben szerencsére segítségemre van Dávid Anikó, a Csili rendezvényszervezője, és természeten a házigazda, Várhalmi András, akik igen rugalmasan alkalmazkodnak a megrendelő igényéhez, és biztosítják a feltételeit egy jó tárlatnak!
-Mert ha erre a felületre még szeretnék 2 nagyot tenni, akkor szembe is valami hasonló kéne. Meg témában sem üthet el ami egy falon van .... Nem egyszerű ez.

- Na és ide nem jó pl. két kisebbet tenni? Az ablakok közé is fér simán kettő-kettő!
Miután megvan a helyszín és a dátum, jöhetnek a részletek! Először is a szakmai értékelő, a "megnyitó beszéd " kerül sorra, hiszen nem mindegy, hogy mennyire hozzáértő emberre bízzuk ezt a feladatot, ő mennyire ismeri a munkánkat, tudunk-e együtt kialakítani egy koncepciót a kiállításra; és egyáltalán lát-e fantáziát a mi munkánkban?.....
D. Udvary Ildikóval már évek óta mondhatni baráti viszonyban vagyunk. A Pesterzsébeti Múzeum igazgatónője 2006 óta folyamatosan meghív a Tavaszi Tárlatokra, mint kiállító művész. A múzeum több képem büszke tulajdonosa; és zenekaraimmal is sok rendezvényen, megnyitón voltunk már közreműködők az elmúlt években. Így nem is volt kérdéses, hogy erre a számomra fontos alkalomra őt kérjem fel a szakmai értékelőre. Ehhez természetesen magam is több segítséget adtam. A képanyagot együtt válogattuk ki, majd utólag ezeket egy CV jellegű írásban is elhelyeztem, vagy ihletésekről háttér-információkat adtam meg egyik-másik képhez.
- Mert igazából arra gondoltam, hogy a 10 év anyagából egy átfogó kiállítás legyen, szóval a régi, kezdetlegesebb próbálkozások közül is szerepeljen valami...
- A fontos az lenne, hogy a koncepció látszódjon! Tehát a témakörök egyben legyenek, és azután ezek szerepelhetnek kronológiailag. Vagy másra gondoltál?
Ha már megvan a rendezvény képi és szellemi tartalmi része, elengedhetetlen egy kis társművészet! Esetemben kézenfekvő, hogy valamelyik zenekaromból, formációból hívok zenész közreműködőket, ez így történik most is. Természetesen fontos, hogy ebben is jól felépítettséget, és a változatosságot kövesse az ember. Tavaly - a barokk stílusú anyaghoz - Bach-ot játszottunk a Műegyetemi Szimfonikusok kamara formációjával. Most megfordítottam a dolgot: egy rock trióval zenélünk, bár klasszikus zenei feldolgozást. A zenészek (Brandenburg Ádám - szinti, Brandenburg Máté - dobok) az Anima Soni tagjai, akikkel már 3 éve játszom együtt. A "Kiállítás képeit" 1971-ben már igen jól átdolgozta az ELP; de ezt ma visszaadni nem könnyű dió, még profi zenészeknek sem! :)
- Onnan menjünk, amikor a billentyű kadencia után beindul a gyors tempó!
- Amikor a Baba Yagáról átmegyünk a Kievi nagykapura, ott tartott akkor legyen bal kézben, vagy pedállal zengessem ki a hangokat?
És hát végül....igen. Összeáll a rendezvény, megvan minden részlet, az ember megveszi az italokat a fogadásra - de a képek a lényeg. És hát nem lehet csak "régieket" kitenni. Amit esetleg már látott a közönség 1-2-3x. Még ha nem is mindenki, vagy csak 5-6 éve. Kellenek újak is, megmutatni, hogy a folyamat nem áll meg, és az ember dolgozik, fejlődik.... Így most is fog szerepelni 2-3 idei munka, amit még nem láthatott a közönség. De ezek annyira frissek, hogy valamelyiket még be kell fejezni a kiállításig! Ez egy jó kis versenyfutás az idővel, hiszen 29-éig még sok egyéb teendő is van, és hát nem kis fába vágtam ismét a fejszémet :)
- Jajj, ezek a fodrok olyan egyformák, de mégis más tónus.... Kellet ilyen ruhákban fotózkodni....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése